Tájékoztató a H1N1 (Fluval P) védőoltásról PDF
Tájékoztató a H1N1 (Fluval P) védőoltásról
2. oldal
Minden oldal

A vakcina elérhető fél év feletti gyermekek részére, DÍJTALANUL. A védelem egyszeri, a felkar deltaizomzatába adott oltással biztosítható. A védőoltást igénylők számára az oltás beadására KÜLÖN, A BETEGRENDELÉSTŐL ELKÜLÖNÍTETT időpontot bíztosítunk. Kérjük, telefonon érdeklődjön rendelőnkben.

OLTÁSI IDŐPONTJAINK:

11.17.  13.00-15.00.

11.18. 8.00-10.00.

11.19. 13.00-15.00.

11.20. 9.15-11.00.

11.23. 8.00-10.00.

11.24. 13.00-15.00.

11.26. 13.00-15.00.

Más vakcinával történő együttes adásról gyermekkorban nem állnak rendelkezésre adatok, így jelenleg a Fluval P és a szezonális influenza elleni vakcinácó között legalább 1 hét eltérést javaslunk.

ISKOLAI, ÓVODAI KÖZÖSSÉGEKBEN A VAKCINA KAMPÁNYOLTÁSKÉNT ADHATÓ, A SZÜLŐ ÍRÁSOS BELEEGYEZÉSÉT KÖVETŐEN A MEGADOTT IDŐPONTOKBAN!!!

Tizennégy felett javasoljuk nyomtatványboltban „Védőoltási könyv 14 év feletti személy részére” nevű nyomtatványt vásárolni, hogy ezen életkor felett minden oltást e hivatalos dokumentumba jegyezhessünk be.

BETEGTÁJÉKOZTATÓ: INFORMÁCIÓK A FELHASZNÁLÓ SZÁMÁRA Fluval P szuszpenziós injekció.

Mielőtt beadják Önnek ezt az injekciót, olvassa el figyelmesen az alábbi betegtájékoztatót. Ez a betegtájékoztató minden információt tartalmaz a készítménnyel kapcsolatban, amit Önnek tudnia kell. Tartsa meg a betegtajékoztatót, mert a benne szereplő információkra a későbbiekben is szüksége lehet. További kérdeseivel forduljon kezelőorvosához. E gyógyszert az orvos személyesen Önnek írta fel. A készítményt másoknak átadni nem szabad. A készítmény influenza vírus elleni oltóanyag, amit csak orvos adhat be Önnek.

A betegtájékoztató tartalma

1. Milyen betegségek esetén alkalmazható és hogyan fejti ki hatását a Fluval P szuszpenziós injekció?
  2. Tudnivalók a Fluval P szuszpenziós injekció alkalmazása előtt
  3. Hogyan kell alkalmazni a Fluval P szuszpenziós injekciót?
  4. Lehetséges mellékhatások5. Hogyan kell a Fluval P szuszpenziós injekciót tárolni?
  5. További információk

1. MILYEN BETEGSÉGEK ESETÉN ALKALMAZHATÓ ÉS HOGYAN FEJTI KI HATÁSÁT A FLUVAL P SZUSZPENZIÓS INJEKCIÓ?
A vakcina influenza fertőzések megelőzésére használható hivatalosan bejelentett járvány vagy járványveszély esetén. A vakcina azon influenza vírustörzsek okozta fertőzések ellen nyújt védelmet, amelyek antigén szerkezete ugyanolyan vagy hasonló, mint a vakcinába beépített prototípus törzsé. A vakcinát a hivatalos útmutatásoknak megfelelően kell alkalmazni.

2. TUDNIVALÓK A FLUVAL P SZUSZPENZIÓS INJEKCIÓ ALKALMAZÁSA ELŐTT
Nem alkalmazható a Fluval P Ha az oltandó személy kórtörténetében a vakcina bármely összetevőjével, így a tiomerzállal vagy a nyomokban visszamaradt tojásfehérjével, formaldehiddel, gentamicinnel, neomicinnel, vankomicinnel és ciprofloxacinnal szemben fellépő anafilaxiás (életet veszélyeztető) reakció szerepel. Amennyiben a pandémiás helyzet lehetővé teszi, akut, lázas megbetegedés esetén az oltóanyag csak a tünetek elmúlta után 2-3 nappal adható be. Allergiás betegségekről, immunszupresszív készítmények alkalmazásáról a kezelőorvost feltétlenul tájékoztatni kell a Fluval P szuszpenziós injekció beadása előtt. A Fluval P fokozott elővigyázatossággal alkalmazható A vakcinát fokozott elővigyázattal kell alkalmazni olyan személyek esetében, akiknél ismert (anafilaxiás reakciótól eltérő) túlérzékenység áll fenn a vakcina bármely összetevőjével (ezen belül a segédanyagok bármelyikével), a tiomerzállal, vagy a nyomokban visszamaradt tojásfehérjével, formaldehiddel, gentamicinnel, neomicinnel, vancomicinnel és ciprofloxacinnal szemben. Mint minden injekciós vakcina esetében, megfelelő orvosi háttérnek kell készenlétben állnia az esetlegesen előforduló túlérzékenységi reakció kezelésére.
A kezelés ideje alatt atkalmazott egyéb gyógyszerek
A 18 évesnél idősebb személyek részvételével elvégzett klinikai vizsgálat eredménye alapján a Fluval P vakcina a Fluval AB szezonális influenza elleni vakcinával külön-külön végtagokon oltva egy időben alkalmazható. Más oltóanyagokkal együtt történő alkalmazásról nem állnak rendelkezésre adatok, ezért a Fluval AB szezonális influenza elleni vakcinától eltérő más vakcina egyidejű alkalmazása nem javasolt. A 3 – 18 év közötti korcsoportban egyéb oltóanyagokkal történő egyidejű alkalmazásra jelenleg nem állnak rendelkezésre adatok, ezért más vakcina az egyidejű alkalmazása nem javasolt. Bizonyos esetekben, — p1. ha az oltott egyén immunszupresszív terápiában részesül — nem mindig alakul ki az oltást követően az elvárt immunválasz. Immunválaszt befolyásoló készítmények szedése esetén konzultáljon kezelőorvosával.Irodalmi adatok szerint az influenza oltást követően bizonyos szerológiai tesztek (ELISA módszerrel végzett HIV 1, Hepatitis C és HTLV 1 ellenanyag kimutatás) során álpozitív eredményt figyeltek meg.
Terhesség és szoptatás

Hasonlóan más prepandémiás vagy pandémiás influenza vakcinákhoz, a Fluval P esetében sem állnak rendelkezésre adatok a vakcina terhes nők körében történő alkalmazásával kapcsolatban.
Állatkísérletekben a Fluval P vakcina nem mutatott magzatkárosító teratogén hatást.
A vakcina terhes nők körében történő alkalmazásának előnyeit és lehetséges kockázatait az oltóorvosnak kell mérlegelnie a hivatalos ajánlások figyelembevételével.
A terhesség korai időszakában javasolható a terhes nők védelmére a velük egy háztartásban élők oltása.
Szoptatás ideje alatt a Fluval P alkalmazható. A Fluval P szuszpenziós injekció hatása a gépjárművezetéshez és gépek kezeléséhez szükséges képessegekre Ilyen hatás nem ismert. Fontos információk a Fluval P egyes összetevőiről Ez a készítmény tartósítószerként tiomerzált tartalmaz, s előfordulhat, hogy Ön allergiás reakciókat észlel. Amennyiben Ön allergiás, tájékoztassa erről orvosát.Tájékoztassa orvosát, amennyiben korábban vakcina alkalmazása során Ön bármely problémát tapasztalt.

Hétfő: 12.00-16.00
Kedd: 7.30-9.30
Szerda: 12.00-16.00
Csütörtök: 7.30-9.30