Külföldi utazás Nyomtatás E-mail

Külföldi utazás előtt tippek az uticsomaghoz

Nagyon egyszerűen összerakhatunk magunknak egy kis patikacsomagot, amellyel külföldi utazás során sok egyszerű helyzettel jól el tudunk boldogulni. Mit érdemes vinnünk, s mit nem szükséges?

Amennyiben rendszeresen szedendő gyógyszerünk van, a kellő mennyiségű adagot gondosan számoljuk ki! Tartsuk szem előtt, hogy a készítmények sokféle kereskedelmi néven vannak forgalomban, így a hatóanyagot kell ismernünk, nevét felírnunk, illetve legjobb a használati útmutatót is magunkkal vinni, az esetleges hibák kivédésre.

Gyakoribb problémák, amikre fel kell készülnünk:

Hányás az út során: dimenhidrinát készítmény vagy B6- vitamin használata lehet eredményes.

Fertőtlenítő törlőkendők: így a hígiéne mindig kéznél van

Probiotikumok: az utazók hasmenése esetén lehet segítségünkre.

Lázcsillapítás: érdemes arra is figyelni, hogy több készítmény hűtést is igényel, míg pl az ibuprofen tartalmúak nem, így könnyen szállíthatóak.

A gyógyszeres táskát az extrém hőhatástól óvnunk kell. A gyógyszereket a nyaralás során is tartsuk a gyermekektől elzárt helyen. Tájékozódni kell arról, az adott országban hogy érhető el az egészségügyi ellátás, az utazási biztosításunk milyen módon jelent segítséget.

Tájékozódnunk kell, hogy az ivóvíz fogyasztása jelent-e kockázatot az adott országban.

Távoli ország esetén az időpont előtt három hónappal érdemes konzultálni a háziorvosunkkal, házi gyermekorvosunkkal az okról a védőoltásokról, melyek az adott térségben ajánlottak.

Kábítószer és pszichotróp hatóanyag-tartalmú gyógyszerek (idetartoznak egyes antidepresszáns, altató, nyugtató, hangulatjavító gyógyszerek, valamint a daganatos betegségekhez társuló fájdalmak csillapítására szolgáló készítmények) esetén a határ átlépésekor a hatályos vámszabályok szerint a nemzetközi előírásoknak megfelelő igazolás szükséges. A kábítószernek és pszichotróp anyagnak minősülő hatóanyagokat tartalmazó, Magyarországon törzskönyvezett gyógyszerkészítmények aktuális listáját az Országos Gyógyszerészeti Intézet (www.ogyi.hu) teszi közzé.

Tehát, mi legyen a csomagban?

Fájdalom- és lázcsillapító
Hasmenés kezelésére alkalmas szer
Hányinger-, hányáscsillapító
Torokfertőtlenítő, meghűlésre való készítmény

Szem és fülcsepp
Köptető
Fényvédő
Bőrégés, napégés tüneteit enyhítő készítmény
Rovarriasztó
Rovar- vagy egyéb csípés kezelésére szolgáló szerek

Allergiás reakciók kezelésére alkalmas készítmény
Kullancseltávolító csipesz/kanál
Kisebb sérülések ellátásának eszközei (ragtapasz, fertőtlenítő készítmény olló, fájdalomcsillapító hatású gél/kenőcs).

Kellemes nyaralást kívánunk a családnak!